Etichete autoadezive, fie personalizate sau ne-imprimate (albe) sunt indispensabile în prezentarea unui produs și a ambalării acestuia. Aici pe LabelShop.ro, iți punem la dispoziție tot ce ai nevoie pentru a eficientiza procesul tău de ambalare.
Etichete autoadezive personalizate
Diversitatea formelor, dimensiunilor sau tehnicilor de imprimare le-au clasat în topul popularității, putând deveni componenta creativă a mărcii produsului, pe orice piață competitivă.
Tipografia LabelPrint îți oferă servicii de design și producție pentru etichete autoadezive personalizate.
Etichete autocolante neimprimate
Producția in-house a LabelPrint ne-a permis debitarea și ștanțarea rolelor industriale la dimensiunile dorite de clienți. Acestea (etichete in rola sau A4), pot fi tipărite ulterior cu o imprimanta de etichete termice sau imprimanta inkjet.
Dar să intram puțin în detaliu despre etichete autocolante (autoadezive), cunoscute ca etichete sensibile la presare (pressure sensitive labels). Ele sunt realizate prin asocierea a trei straturi:
SUPORTUL
Realizat din hârtie în majoritatea cazurilor, acesta este siliconat pe una din părti, și ocazional pe două, în cazul etichetelor Piggy Back. Asta pentru a facilita desprinderea etichetei.
În cazul tirajelor foarte mari unde este necesară aplicarea automată la viteze foarte mari, mai sunt utilizate suporturi din plastic. Suporturile din plastic sunt preferate datorită rezistenței crescute la rupere și deterioare.
ADEZIVUL
Un liant perfect între ambalaj și produs. Deși aparent importanța lui este minimă, în fapt acesta este chiar piesa de rezistență, întrucât de alegerea corectă a acestuia depinde rezistența etichetei la factori externi, de aceea sunt mai multe tipuri. Majoritatea de etichete autoadezive folosesc adezivi pe bază de apă. Sunt și situații când sunt necesare aplicații speciale sau produse expuse variațiilor de temperatură se recomandă un adeziv termorezistent. Pentru deschideri repetate se utilizează un adeziv detașabil care nu lasă urme dar iși păstrează proprietățile. Alegerea tipului de adeziv se realizează doar de către specialiști care dețin un “know-how” relevant în materie de etichete autocolante, pentru că acestea să servească scopului.
MATERIALUL
Tipul de material pe care se imprimă etichetele autocolante (autocadezive): sunt sute de materiale din care se poate alege, dar toate se încadrează în câteva categorii. În 50% din cazuri se utilizează hârtia alba semilucioasa, iar în restul variantelor se alege polipropilena pentru caracteristicile sale de durabilitate, cost și calitate a printului.
Pornind de la materialul de bază format din cele trei straturi, etichetele autoadezive devin produse ale imaginației sau creativității. Astfel ele pot lua diverse forme cu ajutorul ștanțelor sau, pot să atragă atenția cu o cromatică unică prin intermediul culorilor CMYK și Pantone.
Tipurile de materiale și tehnologiile unice pot reda chiar cel mai creativ sau nonconformist design de etichetă, ce va crește cu siguranță indicele de vizibilitate la raft.
Dacă ți-a plăcut acest articol atunci sigur te interesează și cel despre Etichete imprimate sau neimprimate – pentru care să optez?
Taguri: etichete, etichete in rola, etichete in coala, etichete personalizate, labellife, labelprint